اشنایی با محیط گیم میکر قسمت دوم+لیست دوره ها

به نام خدا:در ادامه مبحث بازی سازی.میرسیم به ادامه توضیحاتمون و تعریف قسمت های مختلف محیط گیم میکر استودیو,پوشه font همانظور که از اسمش پیداست برای تغییر رنگ و فونت در بازی کاربرد دارد.پوشه  Time lines نوار ساعت برای ایجاد زمان در بازی است.پوشه Objects این پوشه یکی از مهم ترین پوشه ها در گیم میکر است.چرا؟اهر عکسی رو که ما از طریق sprite ها وارد بازی میکنیم ,در این قسمت بهش دستوری رو وارد می کنیم.به عنوان مثال:می خواهی یک ماشین در صفحه بازی حرکت کند.ابتدا تصویر ماشین را وارد پوشه sprite می کنیم و سپس در داخل پوشه objects ان را وارد می کنم و حرکت های را که نیاز داریم ماشین انجام دهد رو وارد می کنم.پوشه بعد هم Room است محیط اصلی بازی.بعد از اون که ما تمامی مراحل بازی اعم اشیا و کدنویسی بازی رو ایجاد کردیم.باید ان ها را در بازی مورد استفاده قرار دهیم.برای اینکار از روم برای ساخت مراحل بازی استفاده خواهد شد.

بعد از اینکه با پوشه های بازی اجزای تشکیل دهنده یک بازی در محیط گیم میکر اشنا شدیم.نوبت اون میرسه که توضیحاتی در مورد نحوه اموزش ساخت بازی داده باشیم.در بیشتر سایت ها این اموزش ها به صورت تکه تکه جلو میرند این کار خوبه ولی کاربر و کسی که میخواهد بازی سازی رو یادبگیره به این طریق نمیتونه سریع جلو بیفته.برای اینکه این مسئله کلیشه ای در وب سایت appinaps هم تکرار نشه,ما به اموزش ساخت یک بازی در سبک platform خواهیم پرداخت این سبک یکی از سبک های پر طرفدار بازی در دنیا هست.که نمونه های مثل Shank2,Super MeetBoy,Castlevania LoSمیشه نام برد.

برای ساخت هر بازی در ابتدا ما نیاز داریم تا شخصیت ها و محیط گرافیکی بازی رو طراحی کنیم.این مسئله به دلیل اینکه بسیاری از دوستان تنها کار میکنند ممکنه که موجب دلسردی و ازار بشه .ولی یکی از بهترین راهای که میشه ابزارهای رایگان ساخت بازی از شخصیت و محیط گرافیکی گرفته تا موزیک و ویدیو بازی رو میشه در وب سیات opengameart.org  بدست اورد.این سایت یک مجموعه کاملا رایگان از هزاران تصویر و موزیک بازی رو درخودش داره که میتونه برای شروع بازی منبع بسیار خوبی باشه.

  در جلسات اتی شروع میکنیم به ساخت بازیمون ابزار های مختلفش رو طراحی میکنیم,محیط میسازیم براش,ساخت دشمن رو یاد میگیریم.سرعت پرش را کنترل میکنیم.جان بیشتر را به بازیکن اضافه می کنیم.برای بازی زمان در نظر میگیرم.قدرت فیزیکی به بازیکن اضافه میکنیم.تعداد و دقت دشمنان رو افزایش میدیم.با نمایه دوربین اشنا میشیم.انواع دید در بازی رو مورد بررسی قرار میدیم.در داخل بازی از نوشته برای راهنمایی بازیکن استفاده میکنیم.نحوه ذخیره بازی رو یادمیگیریم.برای بازی از حالت light استفاده میکنیم. در بازی از Checkpoints  استفاده می کینم.با انیمیشن ها اشنا خواهیم شد(حرکت دست ها و پاهای بازیکن,تیراندازی,خون,نفس کشیدن و ...)حرکت بروی دیوارهای و اجسام.و بیشمار اموزش ساخت بازی,طوری که در مراحل نخست اموزش ها می تونید اولین بازی تون رو بسازید و لذت ببرید.

ادامه اموزش ها رو از دست ندید...

 


فایلهای ضمیمه
توجه! هیچ فایل ضمیمه ای برای این مطلب یافت نشد

نظرات شما نظر جدید