کار با کلاس MainActivity.cs


رضا نقی لو 1394/11/03

به نام خدا،در این جلسه می خواهیم به بررسی فایل MainActivity.cs در زامارین بپردازیم و با اجزای سازنده برنامه به صورت کامل اشنا بشیم.در آموزش قبلی با بخش گرافیکی در محیط زامارین آشنا شدیم پس در این اموزش فقد فایل MainActivity.cs  بررسی و تحلیل خواهیم کرد.زمانی که اولین پروژه  رو ایجاد میکنم مقداری کد به صورت داینامیک ساخته میشه که تمامه کارش این که دکمه ای که در ایه قرار داره رو معرفی میکنه و براش یک مقدار کلیک قرار میده تا هر بار که روی دکمه کلیک شد عدد داخل دکمه(Button) رو بالا ببره.

زمانی که فایل MainActivity.cs  رو اجرا میکنم.با تعدای کد در ابتدای کلاسمون می بینیم.این کدهای در واقع Using ها همون import ها در محیط برنامه نویسی ایکلیپس و زبان جاوا هست و همون کار رو انجام میده.در ابتدای کد Activity می بینیم که از یک بخش با نام Label  تشکیل شده است که در واقع همان نام برنامه است.در مرحله بعد یک متد OnCreate وجود دارد که شروه کار اکتوییتی با این متد است.سپس از یک SetContentView برای تایین لایه خروجی یا همون رابط کاربری طراحی شده در اکتیویتی است.در بخش بعدی:FindViewById مشخص میکند که متغییر تایین شده ما از کدام کنترل روی صفحه باشید(فرواخوانی  عناصر گرافیکی از روی لایه).در نهایت با استفاده از یک delegate دستوراتی را  در هنگام کلیک بر روی دکمه انجام میدهد(مانند OnClickerlistener در زبان جاوا).این دستورات تغییر نام دکمه با استفاده از string.Format و اضافه  کردن یک عدد در هر بار کلیک با استفاده از Count++.

 

فایلهای ضمیمه
توجه! هیچ فایل ضمیمه ای برای این مطلب یافت نشد
درباره نویسنده
admin2
رضا نقی لو
androiddev60@gmail.com
نظرات شما
نظر جدید