سایر مقالات این دسته
تاریخچه و خصوصیات اندرویداجزای تشکیل دهنده سیستم عامل اندرویدآشنایی با API های اندرویدایجاد،ساخت و اجرای اولین برنامه اندرویدیکار با دکمه ها در اندرویدکار با تکست باکس ها در اندرویدکار با تکست ویو در اندرویدکار با گرید ویو در اندرویدکار با وب ویو در اندرویدکار با اسکرول ویو در اندرویدکار با اسکرول ویو افقیکار با الرت دیالوگ (AlertDialog)در اندرویدکار با ایمیج باتن(Image Button) در اندرویدکار با توگل باتنکار با چک باکس (Checkbox) در اندرویدکار با الرت دیالوگ (AlertDialog)در اندروید قسمت دوکار با ریتینگ بار(Rating bar) در اندرویدرفتن از یک اکتویتی به اکتویتی دیگرکار با نوتیفیکیشن ها (Notifications )در اندرویدکار با صوت در برنامه نویسی اندرویدکار با ویبره(Vibrator) در اندرویدکار با دوربین در اندرویدکار با دوربین در اندرویدکار با ویدیو ویو (VideoView)در اندرویدکار با شبکه وای فای (Wifi)در اندرویدکار با لیست ویو (ListView) در اندرویدکار با سیک بار (SeekBar) در اندرویدکار با دکمه بازگشت در اندرویدکار با AutoCompleteTextView در اندرویدتغییر فونت در اندرویدکار با لایه TableLayout در اندرویدکار با لیست کشویی (Spinner) در اندرویدکار با CalendarView در اندرویدساخت شمارنده در اندرویدکار با title bar در اندرویدکار با منو (Menu)در اندرویدکار با لیست ویو (Listview) قسمت دومطراحی رابط کاربری در اندروید قسمت اولطراحی رابط کاربری در اندروید قسمت دوم(طراحی گرد)کار با استایل در اندرویدکار با لایه AbsoluteLayout در اندرویدطراحی رابط کاربری در اندروید کار با gradientکار با کلیپ بورد(ClipBoard)در اندروید کار با مولتی تاچ(Multitouch ) در اندروید+سورس کدکار با OnLongClick در اندرویدکار با منوی زمینه (ContextMenu ) در اندرویدکار با حرکات (Gesture) در اندرویدکار با (AudioCapture) در اندروید+سورس کدکار با موتور Speech در اندروید + سورسکار با PhoneCall در اندرویدساخت لیست ویو سفارشی در اندروید+سورسساخت Toastسفارشی در اندرویدانتقال برنامه به حافظه sdکار با TextWatcher در اندروید+سورستغییر رنگ محیط Eclipse طراحی رابط کاربری در اندروید کار با Canvasساخت اکشن بار سفارشی در اندروید+سورسساخت الرت دیالوگ سفارشی در اندرویدساخت برنامه نمایش مقدار شارژ باتری در اندرویدایجاد افکت رنگی بروی تصاویر در اندروید+سورسساخت آپشن منوی سفارشی در اندروید+سورسساخت دکمه سه بعدی با Selectorسخنان بزرگان برنامه نويسيوارد كردن پروژه در محيط ايكليپساضافه کردن switch,case به لیست ویوبارش برف بروی تصویر + سورسکار با فیلتر hue رنگی کردن تصویر انتخاب و پخش فایل صوتی از حافظه گوشی+سورساضافه کردن چک باکس به لیست ویوکار با ShelfView یا نمایش کتابخانه ای + سورسکار با TabHost،اضافه کردن تب به برنامه های اندرویدآموزش کامل ساخت اکشن بار سفارشی+سورسساخت برنامه های واکنش گرا(ریسپانسیو) در اندرویدقسمت دوم صفحات 7 اینچ به بالااضافه کردن انیمیشن به دکمه+سورسکار با View Switcher در اندروید + سورسکار با فیلتر Blur Mask + سورسدانلود پک کامل آیکون های طراحی اندرویدکار با sharedPreferences در اندروید+سورسآموزش کار با proguard،محافظت از برنامه اندرویدپخش فایل صوتی (MP3) از ادرس اینترنتی+سورسپخش ویدیو از آدرس اینترنتی(URL) در اندروید+سورسگوشی های و تبلت های مطرح تا چینی به ساده ترین روشپاسخ به رویداد های WebVeiw دسترسی به وب ویو با استفاده از جاوااسکریپتساخت ExpandableListView به ساده ترین شکل+سورسکار با WIFI اکسس+سورسساخت تقویم هجری برای اندروید+سورسapp rateدانلود و نمایش تصویر در ListView+سورسدانلود و نمایش فایل متنی+سورسکار با کلاس های پایه اکتیویتیآینه کردن تصویر+سورسافزودن آیتم منو سفارشی بهActionBar+سورسارسال اطلاعات از دیتابیس به GridView + سورسدسترسی به Api هایREST قسمت اولتغییر فونت لیست ویوفعال سازی و معرفی بخش های Android developer options بخش اول کار با JSON در اندرویدآموزش ساده نصب شبیه ساز اندروید Genymotion

نصب nodejs و اولین برنامه
1396/05/21

Node.js چیست و چرا؟
1396/05/18

ساختارهای شرطی در ++C
1396/03/19

کار با تب منو (Tab Menu) در زامارین
1395/12/18

حلقه های تکرار در ++C
1395/11/20

کار با دوربین در اندروید


رضا نقی لو 1393/08/19

به نام خدا.امروز میخواهیم کار با دروبین ها رو در برنامه نویسی اندروید شروع کنیم،کار با دوربین ها (Camera) در اندروید خیلی ساده است در این پروژه باهم با نحوه کارکردن با دوربین در محیط برنامه نویسی و کدنویسی اون بیشتر اشنا میشیم.درو شروع کار یک دکمه بروی لاهی خودم می کشم،وظیفه این دکمه فعال کردن دوربین با استفاده از اینتنت هست. بعد از قرار دادن دکمه یک Imageview بروری لایه خودم قرار میدیم و مقدار layout_width رو fill_parent قرار دادم تا عرض نمایشگرعکس کامل باشه و مقدار layout_height رو match_parent قرار دادم تا خودش رو با دکمه و لایه مچ کنه.سوالی که ممکنه برای دوستان پیش بیاد اینکه خاصیت layout_below کارش چیه؟این خاصیت وظیفه داره که Imageview رو در زیر باتن قرار بده، میبینید که ادرس باتن هم در مقدار دهی خاصیت نوشته شده.در فرهنگ لغت below به معنی زیر و پایین است.کدهای کامل بخش activity_main.xml رو در زیری میبینید.

 <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
tools:context=".MainActivity" >

<Button
android:id="@+id/button1"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_alignParentTop="true"
android:layout_centerHorizontal="true"
android:layout_marginTop="27dp"
android:text="aks ghreftan" />

<ImageView
android:id="@+id/imageView1"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="match_parent"
android:layout_below="@+id/button1"
android:layout_centerHorizontal="true"
android:layout_marginTop="14dp" />

</RelativeLayout>

بعد از طراحی لایه برنامه میریم به بخش MainActivity.java و نوشتن کدهای جاوای برنامه.میبینید که من در بالای متد onCreate و در قسمت شروع دستور public class MainActivity extends Activity یک مقدار ثابت برای دوربین تعریف کردم تا هر وختی که اکتویتی بالا اومد برنامه اماده اجرا بشه.بعد ایمیج ویو (Imageview) رو به صورت گلوبال (global)  تعریف کردم تا در همه قسمت های برنامه مورد استفاده باشه.کدهای کامل بخش MainActivity.java

 public class MainActivity extends Activity {

private static final int CAMERA_REQUEST = 1;

ImageView image;

@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);

Button photoButton = (Button) findViewById(R.id.button1);
image = (ImageView) findViewById(R.id.imageView1);

photoButton.setOnClickListener(new OnClickListener() {

@Override
public void onClick(View v) {
// TODO Auto-generated method stub


Intent cameraIntent = new  Intent(android.provider.MediaStore.ACTION_IMAGE_CAPTURE);
startActivityForResult(cameraIntent, CAMERA_REQUEST);

}
});

}

protected void onActivityResult(int requestCode, int resultCode, Intent data) { 
if (requestCode == CAMERA_REQUEST) { 
Bitmap photo = (Bitmap) data.getExtras().get("data"); 
image.setImageBitmap(photo); 

} 
}

 می بینید که دکمه برنامه رو معرفی کردم بعد از اون هم ایمیج ویو.در ادامه نوبت به نوشتن یک رویداد کلیک برای دکمه است که با دستور setOnClickListener  کاملش میکنم.در قسمت بعد نوشتن اینتنت هست که اطلاعات رو از برنامه بگیره و به MediaStore بفرسته، بعد با دستور startActivityForResult اینتنت رو به دوربین ارجا میدیم تا فعال بشه.سپس یک متد جیدی ایجاد میکنیم به اسم onActivityResult تا اطلاعاتی رو که از دوربین میگیره رو به فایل تصویری تبدیل کنه و در Imageview نمایش بده.

فایلهای ضمیمه
توجه! هیچ فایل ضمیمه ای برای این مطلب یافت نشد
درباره نویسنده
admin2
رضا نقی لو
androiddev60@gmail.com
نظرات شما
نظر جدید